Histereskopi

HİSTERESKOPİ NEDİR?

Histereskopi rahim içinde ki sorunların tanı ve tedavisinde kullanılır. İnce ışıklı teleskop benzeri bir alet olup vajenden rahim ağzı aracılığı ile rahim içine yerleştirilir.Rahim içinde ki görüntü kamera sayesinde ekrana yansılıtılır ve yardımcı aletlerle rahim içinde görülen sorunlar tedavi edilir.

HİSTERESKOPİ NEDEN YAPILIR?

Histerskopinin en sık kullanım alanı anormal adet kanamalarıdır. Çok uzun ve aşırı adet kanamalarında veya ara kanamalarda nedeni tespit etmek ve aynı seansda tedavi etmek için kullanılır.Aynı seansda endometriumdan biyopsi alınmasını sağlar.

Bu kanamaların önemli bir nedeni submukoz miyomlar ve endometrial poliplerdir ve bu lezyonların eksizyonunu sağlayarak hastayı açık ameliyattan da kurtarır.

Diğer kullanım alanları,

• Rahim içi yapışıklıkların açılması
  • Gebelik kayıplarına yol açan septum gibi uterin anomalilerin düzeültilmesi
  • İpi uterus içine kaçmış RİA çıkarılması ve bazen RİA yerleştirilmesi
  • Tüplere yerleştirilen madde ile sterilizasyon sağlanması

HİSTERESKOPİ NASIL UYGULANIR?

Histereskopi tanısal amaçlı ve / veya tedavi amaçlı uygulanabilir. Her ikisi de genel anestezi altında ameliyathanede uygulanabileceği gibi tanısal histereskopi lokal anestezi altında ofis koşullarında bile uygulanabilir.

Hasta genellikle adet kanamasının hemen sonrasına çağrılır. Anestezi (lokal/ genel) uygulandıktan sonra önce rahim ağzı histereskopun geçebileceği kadar genişletir. Daha sonra histerskop rahim içine yerleştirilir. Aynı yoldan veirlen sıvı ile rahim içi genişletilerek net bir görüntü elde edilir. Rahim ağzı kanalından başlayarak uterusun tüm duvarları tüplerin başlangış deliği gözlenir. Gerekli müdahale yapılacaksa ugun altelerle uygulandıktan sonra işleme son verilir.

HİSTERESKOPİDEN SONRA NE BEKLENMELİDİR?

Histerskopi günü birlik bir işlem olup çoğu kez aynı gün hatta lokal anestezi altımda yapıldıysa işlemden 15 dakika sonra hasta taburcu edilebilir. Hastanın aynı gün hafif kasık ağrıları ve bir kaç gün süren kanlı akıntıları olabilir ama günlük hayatını etkileyecek boyutta olmaz.

HİSTERESKOPİNİN RİSKLERİ NELERDİR?

Çoğu kez problemsiz sonuçlanan histerskopide nadiren rahim duvarının delinmesi ve kullanılan sıvının karın boşluğuna geçmesi sıkıntıs ile karşılşılır. bu durumda o hasarın tamir edilmesi gerekebilir.

Aşağıda ki video histerskopik olarak polip çıkarılmasıdır.İki adet polip bir bütün olarak çıkarılmış, operasyonda hiç bir sorunla karşılaşılmamaış ve hasta 2 saat sonra hastaneden taburcu edilmiştir.

Histereskopi