Histereskopi

Histereskopi Nedir?

Histereskopi rahim içindeki sorunların tanı ve tedavisinde kullanılır. İnce ışıklı teleskop benzeri bir alet olup vajenden rahim ağzı aracılığı ile rahim içine yerleştirilir. Rahim içindeki görüntü kamera sayesinde ekrana yansıtılır ve yardımcı aletlerle rahim içinde görülen sorunlar tedavi edilir.

Histereskopi Neden Yapılır?

Histereskopinin en sık kullanım alanı anormal adet kanamalarıdır. Çok uzun ve aşırı adet kanamalarında veya ara kanamalarda nedeni tespit etmek ve aynı seansta tedavi etmek için kullanılır. Aynı seansta endometriumdan biyopsi alınmasını sağlar.

Bu kanamaların önemli bir nedeni submukoz miyomlar ve endometrial poliplerdir ve bu lezyonların eksizyonunu sağlayarak hastayı açık ameliyattan da kurtarır.

Diğer kullanım alanları,

• Rahim içi yapışıklıkların açılması
  • Gebelik kayıplarına yol açan septum gibi uterin anomalilerin düzeltilmesi
  • İpi uterus içine kaçmış RİA çıkarılması ve bazen RİA yerleştirilmesi
  • Tüplere yerleştirilen madde ile sterilizasyon sağlanması

Histereskopi Nasıl Uygulanır?

Histereskopi tanısal amaçlı ve / veya tedavi amaçlı uygulanabilir. Her ikisi de genel anestezi altında ameliyathanede uygulanabileceği gibi tanısal histereskopi lokal anestezi altında ofis koşullarında bile uygulanabilir.

Hasta genellikle adet kanamasının hemen sonrasına çağrılır. Anestezi (lokal/ genel) uygulandıktan sonra önce rahim ağzı histereskopun geçebileceği kadar genişletilir. Daha sonra histereskop rahim içine yerleştirilir. Aynı yoldan verilen sıvı ile rahim içi genişletilerek net bir görüntü elde edilir. Rahim ağzı kanalından başlayarak uterusun tüm duvarları, tüplerin başlangıç deliği gözlenir. Gerekli müdahale yapılacaksa uygun aletlerle uygulandıktan sonra işleme son verilir.

Histereskopiden Sonra Ne Beklenmelidir?

Histereskopi günübirlik bir işlem olup çoğu kez aynı gün hatta lokal anestezi altında yapıldıysa işlemden 15 dakika sonra hasta taburcu edilebilir. Hastanın aynı gün hafif kasık ağrıları ve bir kaç gün süren kanlı akıntıları olabilir ama günlük hayatını etkileyecek boyutta olmaz.

Histereskopinin Riskleri Nelerdir?

Çoğu kez problemsiz sonuçlanan histereskopide nadiren rahim duvarının delinmesi ve kullanılan sıvının karın boşluğuna geçmesi sıkıntısı ile karşılaşılır. Bu durumda o hasarın tamir edilmesi gerekebilir.

Aşağıdaki video histereskopik olarak polip çıkarılmasıdır. İki adet polip bir bütün olarak çıkarılmış, operasyonda hiç bir sorunla karşılaşılmamış ve hasta 2 saat sonra hastaneden taburcu edilmiştir.