GEBELİK TAKİBİ VE İLK GEBELİK MUAYENESİ

Gebelik planlayan ya da gebelik şüphesi olan her kadın adet gecikmesi olur olmaz gebeliğin tanısının konulması için Kadın Hastalıkları ve Doğum hekimini ziyaret etmelidir. Bazen bilinçli çoğu kez bilinçsiz olarak yapılan geç başvurular gebeliğin başında saptanabilecek bazı riskleri geç tanımamıza neden olmaktadır.

GEBELİK TESTİ, NE ZAMAN ve NASIL YAPILMALI?

Gebelik şüphesi duyulduğunda hastalarımızın sıklıkla başvurduğu test idrarda gebelk testidir.Gebeliğin varlığı hakında güvenlir bilgi verebilen bu testler çok erken gebelik dönmelerinde yanıltıcı da olabilmekte ve daha da önemlisi değer vermediği için gebeliğin dönemi ve seyri  hakkında fikir vermemektedir.
Adet rötarı gerçekleştikten sonra gebelik tanısının konulmasında ki altın standart test kanda beta hCG düzeyinin tayinidir. Çok erken dönemde gebeliği tespit etmemizi sağlayan bu test değerinin gün aşırı yapılan ölçümlerde ki artış şekli de gebeliğin olumlu ya da olumsuz seyri hakkında bilgi vermektedir. Henüz çok erken safhada olduğu için ultrasonda görüntülenemeyen gebelik hakkında tek bilgi kaynağımızdır beta hCG. Gerekirse yanında kan progesteron düzeyine bakılarak da gebeliğin rahime tutunması hakkında bilgi sahibi olabilriz. Ayrıca gebeliğin rahim dışında bir yere yerleşip yerleşmediği hakkında yani dış gebelik hakkında da bilgi verir.

ULTRASONDA GEBELİK NE ZAMAN GÖRÜLEBİLİR?
Kan beta hCG değeri yaklaşık 1200 mIU/ml değerlerine ulaştığında artık transvajinal ultrasonla gebelik kesesini görmeyi bekleriz, bu dönem hala karından yapılan ultrasonla keseyi görmek için erken bir dönemdir. Bu aşamada yapılan ultrason aynı zamanda gebelik yaşını belirlemede özellikle de son adetini tam olarak bilmeyen hastalarda önemlidir.
Erken gebelik haftalarında yapılan ultrason gebeliğin tekil veya çoğul olduğu hakkında, çoğul gebeliklerde de tek yada çift yumurta gebeliği olması yönünde bilgi verecektir.

GEBELİĞİN BAŞINDA HANGİ TESTLER YAPILMALIDIR?
Gebelik artık kesin olarak teyid edildikten sonra annenin sağlık durumu mevcut hastalıkları, beslenme özellikleri, alışkanlıkları ve kullandığı ilaçlar hakkında bilgi alınır.Ailede görülen genetik geçişli hastalıklar, akraba evlilikleri, zihinsel engelli ve sakat doğumlar hakkında bilgi alınır. Anne ve babanın varsa önce ki çocuklarının gebelik süreçleri ve doğumları sorgulanır, geçirilen düşükler değerlendirilir.Daha sonra annenin fizik muayenesi gerçekleştirilir özellile kan basıncı ölçülür, başlangıç kilosu tespit edilir. Annenin geçmişte yaptırdığı aşılarda bu aşamada öğrenilir gerekli görülüyorsa gebelik sürecinde gerçekleştirilecek aşılama planı çıkarılır.
İlk ziyaretin son aşaması da laboratuar değerlendirilmesidir Kapsamlı bir gurup testle annenin sağlık durumu ve başlangıç değerleri kaydedilir. Genellikle istenilen testler şu şekilde olmaktadır,
1) Kan grubu
2) Hemogram
3)Kan şekeri ve karaciğer böbrek fonksiyon testleri
4)TSH
5) TORCH diye de bilinen toxoplazma, rubella, hepatit ve HIV testleri
6)Sifilz tarama testi
7)Tam idrar sayımı
8)Son 1 yıl içinde yapılmadıysa pap-smear
Tüm bu sürecin sonnuda anne bundan sonra ki gebelik takiplerinin seyri,ileride yapılması planlanan testlerin zamanlaması ve önemi, gebelikte beslenme,gebeliğin fizyolojik değişiklikleri, gebelik süresince kaçınılması gereken durumlar, egzersiz ve seyahat ile ilgili detaylı bir şekilde bilgilendirilir.

DOĞUM PAKETİ 2020 FİYATLARI ANKARA NE KADAR?

Gebelik takipleri ve doğumu özel bir klinikte yapılacak hastalar bu süreci baştan sonra sahiplenecek bir klinikte ekonomik olarak da avantajlı olabilecek doğum paketleri ile normal seyrinde giden bir gebeliğin bütçesini de önceden ayarlamış olurlar.Bu noktada rutin muayeneler ve testlerin yanı sıra doğumda tercih edilecek hastane ve doğum ücretini kapsayan doğum paketleri , seçilen hastaneye göre farklılıklar göstermektedir. Doğum paketinin içeriği , kapsam dışı olan uygulmalar hakkında detaylı bilgi lınmalı ve ona göre bir seçim yapılmalıdır.