Gebelikte Cinsellik

Birçok çiftin aklına gelen konulardan bir tanesi de gebelik sırasında cinsel ilişki konusu olmaktadır. Gebelikte cinsel ilişki yaşanabilir mi? Yaşanırsa bebek için bir problem teşkil eder mi? Gibi sorular akıllarda tedirginlik yaratabilir. Sizler için bu konu hakkında detaylı bir yazı yazdık . Gelin hep beraber bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olalım.

Hamilelikte Cinsel İlişki Sakıncalı mıdır?

Hamilelik süreci içerisinde cinsel ilişki gayet normal bir durumdur. Gebelikte cinsel ilişki isteği kişiden kişiye ve hatta gebeliğin haftasından haftasına göre dahi farklılık göstermektedir. Bu durumun böylesine dengesiz oluşu elbette tahmin edebileceğiniz gibi hormonal durumlardan kaynaklanmaktadır.

Kondom Gerekli midir?

Gebelikte cinsel ilişki sırasında korunma durumu da akıllarda soru işareti bırakan bir durumdur. Hamilelikte cinsel ilişkide kondom kullanılması isteğe bağlıdır. Erkeğin menisi dediğimiz ejekülatı kadının serviksiyle temas ettiğinde servikste açılmaya neden olarak erken doğuma götürebilmektedir. Bu konuda çözüm olabilecek iki yöntem bulunmaktadır. Bunlardan birisi kondom kullanmak. İkincisi ise geri çekilme yöntemini kullanarak serviks ile meninin temasını engellemek. Ancak kondom kullanma durumunda kullanacağınız kondom herhangi bir esans içermemeli. Çeşitli kimyasallar ile teması sağlanmış kondomlar ilişkide kullanılmamalı. Ayrıca kayganlaştırıcı jel gibi kremler de gebelikte cinsel ilişki sırasında kaçınılması gereken maddelerden olmaktadır.

Hamilelikte (Gebelikte) Cinsellik Bebeğe Zarar Verir mi?

Gebelikte cinsellik konusunda en merak edilen konulardan bir tanesi de hamilelikte cinsel ilişki sırasında bebeğe herhangi bir zarar gelip gelmediği hususudur. Öncelikle bebek, rahim dediğimiz organ içerisinde amniyon sıvısı içeren kese içerisinde bulunmakta olup güvenli bir şekilde korunmaktadır. Cinsel ilişki sırasında ise ilişkinin gerçekleştiği bölüm vajende olmaktadır ve serviks dediğimiz rahim ağzı ile sınırlanmaktadır. Buradan da anlaşılacağı üzere bebeğe herhangi bir zararın verilmesine ihtimal sağlayacak herhangi bir ortam bulunmamaktadır. Cinsel ilişki sırasında bebeğe zarar gelmemektedir. Ayrıca gebelikle beraber yoğunluğu artan rahim ağzında bulunan mukus tıkaçları, spermlerin rahmin içerisine geçmesini engelleyecek şekilde kapatmaktadır.

Gebelikte Cinsellik

Hamilelikte Cinsel Birliktelik Düşüğe Sebep Olur mu?

Hamilelikte cinsel ilişkinin riskli olmayan gebelikler dışında düşüğe neden olduğuyla alakalı hiçbir çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle doktor kontrollerinizi hamileliğinizin en başından beri düzenli olarak yaptırmalısınız. Herhangi bir problem oluşma olasılığı durumunda doktorunuz sizi bilgilendirecektir. Siz de bu kontrollerinizde problem olmaması durumunda gönül rahatlığıyla gebeliğin son 4 haftasına kadar cinsel ilişkiye girebilirsiniz.

Cinsel İlişki Sırasında Orgazm, Prematüre Doğumu Tetikler mi?

Cinsel ilişki sırasında gerçekleşen orgazm rahimde bazı kasılmalara neden olabilir. Ancak bunlar erken doğumu başlatacak kadar güçlü kasılmalar değildir. Bu nedenle orgazm erken doğumu tetiklemez. Yukarıda belirttiğimiz gibi erkeğin ejekülatının servikse teması erken doğumu tetikleyebilmektedir. Aynı şekilde ilişki sırasında meme başı uyarılarının olması, oksitosin denen rahmin kasılmasını sağlayan hormonun salınımını uyarır ve bu da doğum kasılmalarının başlamalarına neden olabilmektedir.

Hamilelikte (Gebelikte) Cinsellikten Hangi Durumlarda Kaçınılmalıdır?

Gebelikte ilişkinin riskli olduğu bazı durumlar vardır. Bu durumlarda cinsel ilişkiden kaçınmak gerekmektedir. Bu durumlar;

Çoğul gebelikler riskli gebelikler kategorisine girmektedir. Bu konuda doktorunuzun tavsiyesini almakla beraber cinsel ilişki pek önerilmemektedir.)

• Annenin geçmişteki doğumlarında düşük öyküsü olması
  • Hamileliğin düşük riskinin doktorlarca yüksek olduğunun saptanması
  • Annenin daha önceki doğumlarında erken doğum hikayesinin bulunması (daha önceki gebeliklerinde 37. haftadan önce doğum yapmış olmak.)
  • Babada cinsel yolla bulaşabilen hastalığı taşıyıcı olması (mevcut kondilom - HPV enfeksiyonunun olması)
  • Plasenta yerleşimine göre rahim ağzını tam olarak ya da kısmi bir şekilde kapatması durumunun olması (Plasenta Previa)
  • Rahim ağzının beklenen zamandan erken açılması durumu
  • İlişki sonrasında sık sık tekrar eden kramp tarzı ağrılar
  • İlişki sonrası karında oluşan sertlik
  • Beklenmeyen bir zamanda anormal olarak gelişen ve sebebi açıklanamayan vajinal kanama
  • Gebeliğin erken doğum için risk faktörlerini barındırması gibi durumlarda cinsellikten kaçınmanız sizin ve bebeğinizin sağlığı için en doğru yol olacaktır

Gebelikte Cinsel İlişkiden Ne Zaman Kaçınılmalıdır?

Hamilelikte cinsel ilişki belli zaman dilimlerinde riskli olabilir.

• Tekil gebelikte gebeliğin son 4 haftası
  • İkiz veya üçüz gibi çoğul gebeliklerde gebeliğin son 3 ayında ilişkiden kaçınmak sağlıklı bir hamilelik geçirmeniz için önemli olacaktır.

Gebelikte Cinsellik İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hamilelikte cinsel ilişki sırasında bazı konulara dikkat edilmelidir. Bunları birkaç madde ile şöyle sıralayabiliriz;

Her iki partner de fiziksel olarak kendini sıkmamalı ve rahat olmalıdır. Fiziksel rahatlık konusu ilişki sırasında gereksiz kasmalara bağlı olarak ağrı duyulmasını önler. Böylece daha konforlu bir ilişki sağlanmış olacaktır.

Cinsel ilişki sırasında tercih edilecek pozisyonun seçilmesi önemli olmaktadır. Annenin riskli pozisyonlardan olabildiğince kaçınması gerekmektedir. Bu yüzden olabildiğince ayakta değil, yatacak veya oturacak şekildeki pozisyonları tercih etmesi önerilmektedir.

İlişki sırasında eşler olabildiğince rahme baskı uygulamaktan kaçınmalıdır. Anne adayının karın içi basıncı olabildiğince serbest tutulmaya çalışılmalıdır.

Normal Doğum Ankara yazımızdan normal doğumla ilgili merak ettiklerinizi öğrenebilirsiniz.

Hamilelikte Cinsellik Olumsuz Etkilenir mi?

Hamilelikte cinselliğin etkilenmesi konusu bazı nedenlerden dolayı olabilir ancak bu nedenlerin gelip geçici süreçler olduğu eşler tarafından iyi bilinmelidir. Buna göre eşlerin birbirlerini anlayışla karşılamaları gerekmektedir.

Gebelikte Cinsel Birliktelik Yaşamak İstememek Normal midir?

Gebelikte cinsel ilişki isteksizliğinin oluşması oldukça doğaldır. Gebelikle beraber girilen annelik psikolojisi zaman zaman eş psikolojisinin önüne geçebilmektedir. Hamileliğin ilerlemesine bağlı olarak artan sırt ağrıları, kilo alımı, mide bulantıları, yorgunluk gibi semptomlar cinsellik isteğinizi köreltebilir. Bunlara bağlı olarak da cinsel birleşmede isteksizlik gibi duygular ortaya çıkarabilmektedir. Bu durumların eşler arasında konuşulup iletişim ile çözülmesi gerekir.

Bebek Doğduktan Sonra En Erken Ne Zaman Cinsellik Yaşayabilirim?

Sezaryen doğumda da normal doğumda da vücudun kendini toplamaya ihtiyacı vardır. Bu süre ortalama olarak 4 - 6 hafta arasını bulmaktadır. Bu süre zarfında rahmin eski haline geri dönmesi, doğum sırasında oluşmuş travmaların iyileşmesi, normal doğum esnasında epizyotomi açılmış ise buraya atılan dikişin iyileşip doku bütünlüğünün sağlanması gerçekleşir.

Gebelikte Cinsel İlişkiye Girmenin Faydaları Nelerdir?

Cinsel ilişki sırasında orgazm olunduğunda salgılanan oksitosin hormonu gebelikte yaşadığınız ağrılarınızı dindirmeye ve ağrıya toleransı arttırmaya yarar.

Gebelikte en sık problemlerden olan alta kaçırma konusunda orgazm olmak pelvik taban kaslarınızı güçlendirmenizi sağlayarak idrar kontrolünü sağlamanıza yardımcı olur.

Gebelikte cinsel ilişki sırasında orgazm olmak endorfin denen bir hormonun salgılanmasını uyararak hamilelikle beraber ortaya çıkan yorgunluk ve bozulmuş ruh halinize iyi gelecektir.

Hamilelikte özellikle son aylara doğru oluşan uyku bozukluğu durumlarına cinsel ilişki sonrası salgılanan prolaktin hormonu rahat bir uyku ile uyumanızı sağlayacaktır.

Anne adaylarının en büyük korkularından biri olan sık hasta olma konusunda da cinsel ilişkiye girmek, vücudunuzun bağışıklık sistemi hücrelerini uyararak daha az hasta olmanızı sağlayacaktır.

Gebelikte cinsel ilişki araştırmalara göre büyük tansiyonun düşmesini sağlamakta olup özellikle 20. haftadan sonra ortaya çıkabilen preeklampsi dediğimiz gebelik tansiyonunun ortaya çıkmasının engellenmesinde önemli bir faktördür.

Cinsel ilişkinin pelvik taban kaslarınızı güçlendirmeye olan etkisi doğum sonrasında vücudunuzun kendini toparlamasında ve daha hızlı bir iyileşme sürecine girmenizde size yardımcı olacaktır.