Kürtaj Yasal mı?

Kürtaj Ankara'da en sık istenmeyen gebelikleri sonlandırmak için yapılmaktadır. Ayrıca anne karnında ölmüş, anomali tespit edilmiş, gelişimi durmuş gebeliklerde, anembriyonik gebelik denilen boş gebelik ve anormal bir gebelik durumu olan mol (üzüm) gebeliklerinin sonlandırılmasında da kullanılır. Gebeliğe ait dokuların rahim içinden temizlenmesi anlamına gelen bu işlem çoğunlukla Ankara'da vakumlu kürtaj tekniğiyle yapılmaktadır. İsteğe bağlı bebek aldırma haftası yasalarla sınırlandırılmış ancak gebelikte sorun tespit edildiğinde bu sınırlama kaldırılmıştır.

Çocuk Aldırmanın Yasal Sınırları Nedir?

Kürtaj ülkemizde yasaldır ancak yasalarla bazı sınırlandırmalar getirilmiştir. Eğer gebelik isteğe bağlı sonlandırılıyorsa bunu için son sınır hafta 10. gebelik haftasıdır. 10. gebelik haftasından önce anne babanın böyle bir kararı isteğe bağlı vermesi mümkündür ancak 10. hafta geçtikten sonra yasalar buna izin vermemektedir. Ayrıca kadının bu işlemi yaptırabilmesi için 18 yaşından büyük olması gerekir. Eğer 18 yaşında genç ise ebeveyn veya yasal vasisinin rızası gerekir. Evli kadınlarda ise kocanın rızası gereklidir. 10 haftayı geçmiş gebeliklerde ise bebeğin veya annenin sağlık durumunun gebeliğin sağlıkla sonuçlanmasına engel olduğu ya da bebeğin anne karnında öldüğü durumlarda bu işlem yapılmaktadır.

Kürtaj (Gebelik Sonlandırma) Yöntemleri Nedir?

Gebelikler vakumlu kürtaj, dilatasyon küretaj (D&C) ve menstrüel regülasyon (MR) yöntemi ile cerrahi olarak sonlandırılabileceği gibi ileri hafta gebeliklerde ilaçla indüklenerekte sonlandırılabilir.

Kürtaja Hazırlık Nasıl Yapılır?

Doktorunuz önce sizi muayene edecek ve tıbbi öykünüzü alacaktır. Daha sonra muayene edip ultrasonda gebelik kesesini görüntüleyecektir. Eğer gebelik testi idrarda yapılmış ve ultrasonda da gebelik kesesi görülemiyorsa kanda gebelik testi istenilebilir. Bu durumlarda dış gebelik yani gebeliğin rahim dışında yerleştiği sorunlarda göz ardı edilmemelidir. Ultrason gebelik yaşını da tayin etmekte daha doğru bilgi verecektir. Ayrıca annenin ve bazen babanını kan grubunu da bilmek gerekir eğer bilinmiyorsa kan grubu tayini için de test yapılmalıdır. Kan uyuşmazlığı diğer tabiriyle RH/RH uygunsuzluğu olan annelere işlemden sonra kan uyuşmazlığı iğnesi yapılmalıdır ki sonraki gebelikler bu durumdan olumsuz etkilenmesin.

Bebek Aldırma İşlemi Ne Kadar Sürer?

Kürtaj işlemi genellikle ortalama 5-10 dakika kadar sürer. Eğer işlem lokal anestezi altında yapılıyorsa hasta kısa sürede ayağa kalkıp günlük hayatına dönebilmektedir. Ama eğer genel anestezi (sedasyon) altında yapılıyorsa hastanın anestezinden uyanıp iyice kendine gelmesi için 10-15 dakika daha beklenmekte, işlem sonrası biraz daha dinlendirilip öyle taburcu edilir.

Kürtajdan Sonra Neler Yaşanır?

Kürtaj işleminden sonra gebelikte büyüyen rahim küçülürken kasıldığı için hafif hafif kasık ağrıları olacaktır, bu büyük gebeliklerde daha belirgin hissedilir. Bu ağrı, ağrı kesicilere genellikle yanıt veren bir ağrıdır. Yaklaşık 10 gün kadar süren kanama olabilir ama olmaması da anormal değildir. Lokal anestezi altında yapıldıysa o gün günlük işlere hemen dönülebilir ancak genel anestezi altında yapıldıysa ilaçların etkisi bir süre daha devam edeceği için o gün araba kullanmak gibi dikkat gerektiren işlerin yapılmaması gerekir. Kürtajdan sonra yaklaşık 10 gün cinsel ilişkiye girilmemesi önerilir çünkü bu bir enfeksiyon nedeni olabilir. Aynı nedenlerle havuza, denize ve hamama girmek de yasaklanır. İşlem sonrası gerekirse antibiyotik önerilir ve önerilen doz bu süreçte kullanılması gerekir. İşlemden sonra hekiminiz genellikle 1-2 hafta sonra kontrole çağıracak iyileşmenin tamamlanıp tamamlanmadığını kontrol edecektir.

Kürtajdan Sonra Korunma Nasıl Olmalıdır?

Kürtajdan sonra gebelik hormonları hızla yok olacağı için yumurtalıklar o ay bile yumurtlayabilir. Bu yüzden cinsel yasak kalkar kalkmaz etkin bir korunmanın gündeme gelmesi gerekir. Önceki tercihleri göz önünde bulundurularak veya hekimlerinin yönlendirmesi ile doğum kontrol hapı, spiral yada korunma iğneleri o ay bile uygulanabilir.